Angepinnt Aktuelles über Japan?

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• Meine Güte, was ist das?

Spoiler anzeigen

PSY/PSY Sanji&Judge
      • Captain (Sanji): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, boost Powerhouse Characters ATK by 3.5x, HP 1.25x, Powerhouse Characters will treat RCV and TND orbs as beneficial
      • Captain (Judge): When the crew has all 5 color types represented, boost ATK by 3.5x, HP 1.25x, crew will treat PSY as beneficial
      • Captain (Sanji/Judge): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, boost ATK of Powerhouse Characters by 4.25x, when the crew has all 5 color types represented, HP 1.25x and crew will treat PSY, RCV and TND orbs as beneficial
      • Special: Reduce 5 turns of Paralysis, for 1 turn boost ATK and orbs of Powerhouse Characters by 2x, for 3 turns become Sanji&Judge
      • Switch Ability: Completely removes special seal on himself, change own orb to TND (including BLOCK), for 1 turn 1.25x to chain
      • Sailor1: +75 HP/ATK/RCV to Powerhouse Characters
      • Sailor2: Powerhouse Characters will treat PSY, RCV and TND orbs as beneficial
      STR Ichiji
      • Captain (5): Boost Powerhouse Characters and STR Characters ATK by 2.25x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, for 3 turns do 100x Characters ATK to all enemies as typeless damage at the end of the turn, when the captain or friend captain has a TND orb, delay enemies by 1 turn and for 1 turn make DEF of enemies 0
      • Captain (5+): Boost Powerhouse Characters and STR Characters ATK by 2.5x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5+): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, for 3 turns do 120x Characters ATK to all enemies as typeless damage at the end of the turn, when the captain or friend captain has a TND orb completely remove the DEF down resilience on enemies, delay enemies by 2 turns and for 1 turn make DEF of enemies 0
      • Sailor1: Reduce 3 turns of Special Seal on himself
      • Sailor2: When the crew has all 5 color types represented, Powerhouse Characters will treat STR as beneficial
      • Support (lv5): Add 7% of own HP/ATK/RCV to support character (Judge, Niji, Yonji, Reiju)
      QCK Niji
      • Captain (5): Boost Powerhouse Characters and QCK Characters ATK by 2.25x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, for 1 turn boost ATK against enemies with DEF down by 1.75x, when the captain or friend captain has a TND orb change all orbs including BLOCK to TND orbs and for 1 turn make TND orbs count as beneficial for crew
      • Captain (5+): Boost Powerhouse Characters and QCK Characters ATK by 2.5x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5+): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, for 1 turn boost ATK against enemies with DEF down by 2x, when the captain or friend captain has a TND orb change all orbs including BLOCK to TND orbs and for 1 turn make TND orbs count as beneficial for crew
      • Sailor2: When the crew has all 5 color types represented, Powerhouse Characters will treat QCK as beneficial
      • Support (lv5): Add 11% of own ATK to support character (Judge, Ichiji, Yonji, Reiju)
      DEX Yonji
      • Captain (5): Boost Powerhouse Characters and DEX Characters ATK by 2.25x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, reduce 4 turns of Bind, Despair and ATK down on crew, when the captain or friend captain has a TND orb for 1 turn boost color affinity of crew by 1.75x
      • Captain (5+): Boost Powerhouse Characters and DEX Characters ATK by 2.5x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5+): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, reduce 5 turns of Bind, Despair and ATK down on crew, when the captain or friend captain has a TND orb for 1 turn boost color affinity of crew by 2x
      • Sailor2: When the crew has all 5 color types represented, Powerhouse Characters will treat DEX as beneficial
      • Support (lv5): Add 15% of own HP to support character (Judge, Ichiji, Niji, Reiju)
      INT Reiju
      • Captain (5): Boost Powerhouse and INT Characters ATK by 2.25x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, poison all enemies and for 2 turns reduce incoming damage by 70%, when the captain or friend captain has TND orb reduce 4 turns of DEF up, Percent Damage Cut and Damage Threshold Cut.
      • Captain (5+): Boost Powerhouse and INT Characters ATK by 2.5x, HP 1.2x, Powerhouse Characters RCV 1.2x
      • Special (5+): When the crew consists of 6 Powerhouse Characters, poison all enemies (75x Character ATK) and for 2 turns reduce incoming damage by 70%, when the captain or friend captain has TND orb reduce 5 turns of DEF up, Percent Damage Cut and Damage Threshold Cut.
      • Sailor1: Reduce 3 turns of Special Seal on herself
      • Sailor2: When the crew has all 5 color types represented, Powerhouse Characters will treat INT as beneficial
      • Support (lv5): Add 15% of own RCV to support character (Judge, Ichiji, Niji, Sonji, Sanji)
      PSY Sora
      • Captain: ATK and RCV 1.75x, heal 500HP at the end of the turn
      • Special: Reduce 5 turns of Chain Multiplier Limit and Chain Coefficient Reduction duration, for 3 turns increase the rate of PSY orbs appearing
      • Support (lv.5): On the last stage of an adventurel, change the orb of the support character to TND (including BLOCK), reduce 1 CD on suuport character, heal 3000HP (Sanji, Judge, Reiju, Ichiji, Niji, Yonji)

Quelle: reddit.com/r/OnePieceTC/comments/auisu4/jpn_germa_v2_batch/

Wieso grade diese Kombination? Haben die im Anime echt zusammen gekämpft? Und die Cap-Ability und Special, was ist das denn?

Die Kinder kommen auch direkt mit Super-Evo?

Das ist so seltsam und unerwartet.
      Global-Acc

ID: 579 083 537
      PLvl: 500+

Legends: unter Anderem
      /f1985 /f1794 /f1910 /f2113 /f2148 /f2007 /f2023 /f2138 /f2500 /f5026 /f2074 /f2025
    • Ich weiß nicht... ich finde diese Kombi einfach schlecht! Sanji und Judge... das passt doch gar nicht... klar hat Judge Sanji und seinen Freunden geholfen, aber das ist doch keine Dual Wert. Cap und Special find ich auch mäh...(nicht auf den DMG output bezogen, einfach weils nichts besonders ist). Wenn die unser French Anni werden, weiß ich wo ich nicht pulle Kappa .
    • Also ich bin überhaupt kein Freund von diesem Batch. Meines Erachtens ein V3 Germa Team.
      Und wie Entropisch schon sagt, Sanji und Judge passen auch einfach gar nicht zusammen als Dual Unit. Das sollten Einheiten sein die gut zusammenkämpfen können und bei denen es auch vorstellbar ist, dass sie mal einen Kampf zusammen austragen. (Sanji und Zoro mögen sich auch nicht, aber als Tag Team sind sie schon verdammt stark). Außerdem eine PSY/PSY Dual Einheit? Hier finde ich das Potenziel einer "Dual"-Einheit etwas verschenkt.

Auch bin ich als Sammler überhaupt kein Fan von solchen V2 Modellen, die den V1 Modellen so stark ähneln ( gleiche Farbe und sind als Germa-Team mega stark)
      Hätten Sie sich jetzt andere Besonderheiten einfallen lassen und eine komplett andere Spielweise als das V1 Team wärs schon was anderes aber die sind sooo gleich (außer natürlich, dass das neue soviel stärker ist)

Versteht mich nicht falsch, der Batch ist richtig stark und die Specials/Sailors arbeiten sehr gut zusammen, aber dieses ausquetschen von Charakteren ohne wirkliche Änderung (einfach nur hohe Zahlen, ein bisschen die Utility von den einzelnen Units ändern) mag ich einfach nicht.

Ich war schon kein Fan von V2 Sanji (wieder ein Sanji an den Big Mom Arc angelehnt). Und mit dem hier sogar die dritte Sanji Legende die an den Big Mom Arc angelehnt ist ( bei Akainu V1 und V2 zB haben sie die Legenden wenigstens an andere Zeitpunkte in der Geschichte angelehnt, genauso wie die etlichen Ruffy Legenden). Ich befürchte Zoro wird im Wano Arc ein ähnliches Schicksal erleiden...
      ID: 737994164
      Mein Logbuch!

• Ich musste vorhin erst mal googlen, wer Sora ist. Hatte schon ganz vergessen, wer das ist. So unbedeutend war sie doch im Manga. Aber hauptsache sie kommt als RR in einem Batch... So viel zum Thema "Macht doch mal bitte keine weiteren Charaktere als Legenden, die bereits tot sind." Ok... In dem Fall ist es eine RR und keine Legende. ^^

Ansonsten stimme ich den Vorrednern zu. Zu 100%.

LG
      Kaito
      Legenden

/f1985 /f1794 /f0747 /f1927 /f1121 /f1571 /f0261 /f1313
      /f1816 /f1532 /f1883 /f1910 /f2195 /f1921 /f2503 /f2159 /f1268
      /f1751 /f1922 /f2505 /f1928 /f1123 /f0416 /f0869 /f2232 /f1935 /f2099 /f2201a
      /f2001 /f2034 /f2148 /f1473 /f1652 /f0529 /f2025 /f2251
      /f2035 /f1847 /f2066 /f2007 /f1880 /f0366 /f1085 /f1868 /f1588

/f1570 /f1472 /f1750 /f1122 /f0415 /f1044 /f1084 /f1000

PL: 404 ID: 360.977.030
    • Alter Schwede, habe mir gerade bei Worst Generation den neuen Sanji Batch angeschaut.
      Habe hier ja viel Negatives gelesen, dass habe ich allerdings ganz anders empfunden.
      Vom Artwork, Attack Animation, Special Animation plus das alle Chars Voiced sind fand ich alles Hammer Geil.
      Ich gehe sogar soweit, dass sich Bandai da bisher - fast mit am meisten Mühe gegeben hat bei der Präsentation.
      Auch wie Judge und Sanji sich beim Battle die ganze Zeit angefeindet haben, passt meiner Meinung nach Super.
      Ich bin begeistert!
    • Also die neue Raid Big Mom find ich eher sehr schlecht oder überseh ich da was?

QCK Raid Big Mom
      • Captain: Reduce HP of crew by 20%, ATK 2.5x, when HP is below 50% boost ATK by 3x
      • Special: Cut HP of crew by 50%, do 100x reduced amount of HP in typeless damage to 1 enemy, randomize all orbs except RCV orbs
      • Sailor 1: HP of crew will be reduced by 30%, RCV of crew 1.2x
      • Sailor 2: +300 HP when a RCV orbs is consumed
      • Support (LV. 5): Add 7% HP/ATK/RCV to support character (Perospero, Daifuku, Bavarois)

Sehr viel HP reduce (kein HP cut in der Sailor nehm ich an, ansonsten wäre sie schon brauchbarer).
      Captain nicht besonders und der Special ist auch nicht übermäßig stark (ST statt AoE, randomized auch matching orbs, geht nicht durch barriers, und vorallem da sie sowohl als cpt als auch als sailor die HP reduziert)
      ID: 737994164
      Mein Logbuch!